donderdag 24 juni 2010

Repvag- Skáldi 75km

Heey allemaal,

Het heeft geholpen dat jullie allemaal hoopten dat we beter zouden slapen, want dat hebben we gedaan! De wind is gisteravond gaan liggen en we hebben maar liefst 9uur aan een stuk door geslapen. Dat hadden we ook wel nodig;) Brian werd weliswaar wakker met zere benen, maar Hélène had nog nergens last van.
Vanmorgen zijn we om kwart over negen vertrokken, met een ontbijtje van brinta voor Hélène en wederom muesli voor Brian. Eten en eten maken doen we tot nu toe steeds in een openbaar keukentje (op de camping) wat ideaal is, omdat het eigenlijk te koud is om even buiten te zitten laat staan koken! Goed na het ontbijt dus waren we klaar om te gaan. Brian zei nog tegen mij, zullen we de regenpakken aantrekken. Ik zeg: "nee, het regent haast niet!" Nou helaas regende het dus wel aardig want nog geen 100meter van de camping verwijderd toch maar gestopt om de regenpakken aan te trekken. Maar tussen de buien door zaggen we tussen de wolken ineens blauwe lucht! Reden genoeg voor ons, om hier heel blij mee te zijn. Want voor ons gevoel was dit al tijden geleden. Hélène zei dan ook tegen Brian: "wat is blauwe lucht toch mooi hé!" En het kleurt ook echt heel mooi bij het uitzicht!

Vandaag hebben we weer twee tunnels gehad, waarvan één toch wel de engste tot nu toe! Het was er erg donker, veel kuilen in het wegdek en er kwamen ook hele grote druppels naar beneden vallen. Gelukkig hoefde wij in deze tunnel met een lengte van 3,5km, slechts een halve kilometer naar boven een 3 naar beneden. Wat het toch wel wat relaxter maakt.

Wat opvalt is dat we hier toch wel regelmatig andere fietsvakantiegangers tegenkomen. De meeste tot nu toe alleen, en de meeste ook mannen alleen. We kwamen een vrouw tegen die helemaal alleen was, wij vonden haar toch wel een bikkel (alhoewel ze niet zo heel snel fietste).
En ja Erhardtjes, jullie zullen wel blij zijn dat we weer een Italiaan zijn tegengekomen. Op de fiets deze keer. Hij riep enthousiast: "I'm from Italy!" Waarop wij antwoorden dat we van Holland kwamen. Meestal is het zo dat wij heel enthousiast gaan zwaaien, en de tegenligger flauwtjes terugzwaaien. Dus deze Italiaan was erg welkom;).

Ook vandaag weer rendieren gezien, het is een welkome afwisseling. Voor mij in ieder geval, Brian snapt niet wat ik nou nog zo leuk aan ze vind: "we hebben al duizend van de beesten gezien!" Reageert hij als ik graag een foto wil maken.

Vandaag ook zeearenden gezien, drie maar liefst. Ik heb geprobeerd ze te filmen maar dat lukt ook niet echt. Met onze pocket fotocamera is het zowieso vrij nutteloos. Op zulke momenten vind ik het jammer dat we geen betere camera hebben. Maar ja dat moet je wel allemaal weer meenemen. Dus geniet ik nu gewoon van het moment.

Na zo'n 35kilometer houden we een stopje voor een boterham met cup-a-soup. Veel bankjes zijn er niet en als ze er zijn vaak in de wind. Dus zoeken we een beschut plekje in het gras of struiken en zitten daar eigenlijk ook wel prima. De koffiepauze (we hebben geen koffie, maar noemen het voor het gemak even zo) eerder die ochtend, hebben we tegen een gesloten souvenirs winkeltje aangezeten met een afdakje boven ons hoofd.

's Middags zijn we de E6 opgedraaid (snelweg in Noorwegen) hoewel het hier niet druk is, vinden we het hier toch iets minder. Het uitzicht is nog steeds prachtig, maar het is gewoon een lange rechte weg. Echt naast elkaar rijden doen we weinig, we zijn toch nog een beetje bang dat we de berm in worden gereden.

Toch moeten we ook eerlijk bekennen dat we het nu wel allebei gaan voelen, hoewel Hélène vanochtend heel stoer nog nergens last van had. Begonnen in de middag haar benen toch ook wel zeer te doen. En beiden hebben we last van een zere kont!

Vandaag zijn we een kleine 5kilometer van de route gegaan voor een camping. We zijn beiden van mening dat wildkamperen geen optie is i.v.m. de kou. Een warme douche en plekje om te koken binnen zijn erg welkom! Morgen word waarschijnlijk een lange dag want we willen naar Alta om daar een rustdag te houden. Alta is nog zo'n 95kilometer van ons verwijderd, dus vanavond kruipen we er weer vroeg in om morgen optijd te vertrekken.


We zijn erg blij met de reacties van iedereen! Ook leuk om te horen dat er nog meer mensen zijn die de blog lezen. Ook de WK-updates zijn erg welkom de mb's gaan nog redelijk hard en de reacties lezen we toch!


Liefs Brian & Hélène xx


Ps. Foto is van vissersplaatsje.



6 opmerkingen:

  1. Hoi geweldige omgeving en als het goed is morgen en overmorgen beter weer en hogere temperaturen die track is geweldig ik spaar ze en het begint in google earth al een aardig stuk te worden vandaag een stevige pukkel gehad!van zo'n 250 meter hoog! morgen succes naar Alta en dan een welverdiende rustdag met mooi weer en dan zweden in? ik ben 's avonds tot de blog er is niet achter de computer weg te slaan
    gr. Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, kindertjes fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Wij hopen dat het weer snel wat beter wordt. Hier is het ongeveer 25 graden dus warm. Succes morgen, en slaap lekker. Dikke knuffel pap en mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi kanjers!
    hier ook nog even een lettertje van mij,ik was sporten maar kan natuurlijk niet slapen voor ik de blog heb gelezen!
    Rendieren blijven altijd leuk!!!
    heel fijn de campings met keuken.
    Helene de groetjes van Jose D. ze vond het erg ondernemend van jullie.
    lekker slapen en succes morgen en dan even rusten in Alta (daar is een leuk museum Brian!)
    xxx rian.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nederland weer gewonnen, wat zijn wij toch goed.
    adriaan is in meiburg aan het kijken en dadelijk ook feesten, biertje erbij en los gaan,,,,
    jullie merken denk ik niets van het voetbal.
    jullie blog is heel leuk om te lezen, talent voor een schrijver/ster, wie weet voor later om een boek te schrijven over jullie avontuur, wordt vast een bestseller.
    voor morgen veel plezier.
    groetjes adriaan en marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uit solidariteit gaan wij dit weekend ook kamperen op CAS :P
    Nederland & Japan door - Kameroen & Denemarken naar huis.
    Ik lees zondag weer!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drolletjes !

    Ik heb EINDELIJK jullie verhalen gelezen ! Caroline had mij al op de hoogte gebracht van de verloren fietsen, en ik ben blij om te lezen dat jullie je schatjes weer gevonden hebben !

    Maar wat ben ik teleurgesteld in jullie, denk nou toch aan die tips in het boekje ! Die regenbui hadden jullie dan kunnen vermijden, als je een bui ziet hangen, fiets je gewoon de andere kant op ! En die benen had je niet kunnen voelen als je voldoende had getraind van tevoren HIHI !

    Oke, ik zal ophouden.
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. De foto's zijn ook zo leuk ! Ik hoop voor jullie dat er snel een mooie blauwe lucht met een warm zonnetje op komt te staan.

    Succes en veel plezier nog vandaag en alvast weltruste !

    Helene, ik ben bang dat ze jou mooie bloem van mijn fiets af pikken dus ik heb hem toch maar in mijn autotje gehangen =).

    Dikke knuffel en doe voorzichtig !
    xxxx Vicky

    BeantwoordenVerwijderen