woensdag 29 september 2010

Budisov - Mohelnice 79km

Heey allemaal,

Toen de wekker vanochtend ging waren we allemaal goed uitgerust en toen we naar buiten keken was het zelfs droog, dat is toch wel een prettig begin van de dag. Maar toen we even later ontbeten hadden en alles weer op de fiets hebben geladen blijkt het toch weer te regenen en moeten de regenpakken toch maar weer aan. Het is ook vandaag weer best fris maar het regent wel minder hard dan gisteren en dat geeft de burger moed;). Hierdoor worden we minder nat en af en toe is het zelfs even droog zodat de regenpakken weer even kunnen drogen wat wel zo prettig is. De omgeving is werkelijk waar prachtig ondanks de regen en steile heuvels omhoog genieten we van de uitzichten maar we beginnen nu toch ook wel nieuwsgierig te worden naar hoe het eruit zou zien in de zon?

De ochtend gaat ontzettend snel omdat we graag binnen willen zitten voor de koffie hebben we al 30km op de teller staan voor de een cafeetje tegenkomen. Hier is het niet erg druk en zijn wij op een paar werkmannen na de enige. De werkmannen beginnen de ochtend dan ook al met een biertje en als ze vertrekken nemen ze zelf een biertje to-go. Dit houdt in een plastic beker met een halve liter bier erin. Hierna lijkt het droger te worden en gaan langzaamaan de regenpakken uit. Maar eigenlijk blijft dit de hele dag lastig en worden er verschillende kleedpartijen gehouden onderweg. Als het bijna tijd is om een boterhammetje te eten besluiten we lekker een broodje te halen bij de supermarkt de vette happen zijn we wel een beetje zat en ondanks de wind die best fris is is het wel droog en smaakt zo een broodje met ham/kaas prima!

Daarna fietsen we weer verder, de wind waait nog steeds flink tegen maar het is wel overwegend droog en dat is toch wel erg fijn. In de middag zien we zelfs nog drie hertjes, wel ver weg maar wel erg leuk. Soms zit je wel is op de fiets en dan vraag je jezelf af wat zullen we nu weer is doen op de fiets. Hélène heeft daar een hele goede oplossing voor die gaat namelijk liedjes zingen. Kinderliedjes, K3liedjes of zelfverzonnen liedjes. Best gezellig toch? Maar Brian bedenkt zich dan dat Hélène blijkbaar energie over heeft en laat haar dus voorop rijden. Hélène gaat dan dus heel stoer zingend tegen de wind in maar merkt al gauw dat zingen en fietsen tegelijk soms best lastig is;).

Eigenlijk komen we al heel snel in het plaatsje terecht waar een camping schijnt te zijn. En we hebben allemaal wel erg veel zin om weer is in het tentje te gaan slapen. Bij de camping aangekomen zijn we eerst nog een beetje bang dat deze al gesloten is maar gelukkig blijkt dit toch niet zo te zijn en is het geen probleem om de tent op te zetten. Het is wel wat fris dus zitten we in het gangetje voor de douche en hebben we hier eten gemaakt en met de helft binnen en de andere helft buiten lekker gegeten. Degene die buiten zitten hadden een fles wijn tot de beschikking dus deze hield hun goed warm aangezien de verwarming niet tot buiten warmt.

Strakjes gaan we bij een restaurantje met een boekje lekker zitten en duiken daarna snel de tent in want morgen schijnt het een lange dag te worden.

Tot morgen, groetjes van ons

1. Wat een leuke foto zo hand in hand fietsend de regen door! we hopen dat jullie het vanacht niet te koud krijgen, doordat jullie verwent zijn om binnen te slapen!:)
    wij zijn alweer gewent aan het normale leven, gelukkig gaan we over 3 maandjes alweer op vakantie. Robert heeft vrijdag zijn eerste vrije dag van zijn 36 urige werken.
    edwin logeert hier maar veel zien we hem niet die heeft het veelste druk:)
    Groetjes Robert en marjolein

2. heey wat heerlijk dat het weer niet zo slecht was als gisteren.en dat de natuur mooi is ,is goed te zien op de plaatjes.zo te lezen kunnen jullie er nog van genieten ondanks het slechte weer. bij ons vandaag heerlijk weer ,maar voor morgen ook al weer regen.blijft leuk he hertjes zien. wij hebben in de vakantie 4 stuks gezien,2 reen,1 bambi,en 1reebok.van heel dichtbij en over de hei dus we konden er lang van genieten.de krant geeft voor jullie omgeving weinig regen op de komende dagen,dus hopen maar dat ze het goed hebben.liefs {O}pa en {O}ma j.

3. Ziet er wel koud hoor als jullie je boterham eten op het bankje. Gelukkig was het weer wat beter. Hier is het ook weer gaan regenen vanochtend en heel somber bah. Hoop dat jullie een rustige nacht hebben gehad zonder huisdieren. xxxx