zondag 8 augustus 2010

Uppsala - Stockholm 80km

Heey allemaal,
even een kleine correctie voor het geval mensen denken dat Hélène in haar onderbroek gaat zwemmen. Het ene kano-team waren Brian & Edwin (ook wel de kilometer-kanoeers, zij gingen dan ook zwemmen in onderbroek). En het andere team waren Leo, Rian & Hélène (ook wel de kletskano).

Vanochtend was het optijd uit bed en de tentjes opruimen want dan konden we nog wat langer gezellig ontbijten en koffie drinken. En dan, ja toch maar afscheid nemen. En dat is toch wel een beetje vreemd en zorgde ook voor een paar traantjes. Maar we kunnen uitkijken naar het volgende weerzien wat al over 6 weken is. En volgende week komen Brian zijn ouders al op visite!=)

Rond kwart over tien zaten we dan op de fiets, het had 's ochtends nog een beetje geregend maar het was nu gelukkig droog. En alhoewel het heel de dag zwaar bewolkt bleef is het wel droog gebleven. Eigenlijk ging het fietsen best snel, zo even wat rust voor de beentjes doet toch wel goed. Na 10km was het een mini-stop voor de twee laatste ballerina-koekjes, zeg wel mini-stop want we waren natuurlijk al wat later gestrart en de koffie was ook al gedronken. Daarna gingen we weer op pad en kochten we wat boodschapjes. We zitten nu al zo in de routine dat we gewoon avond eten kochten terwijl het eigenlijk de bedoeling was om ergens snel wat te eten. Nou ja, dan koken we maar lekker en kunnen we een ander keertje weer wat uit eten. En daarbij waren we die dag daarvoor toch al heerlijk uit eten geweest. En jullie zullen het niet geloven maar we hebben vandaag voor het eerst melk gekocht in plaats van drinkyoghurt. Want gisteren hadden we ook melk gedronken en aangezien die goed had gesmaakt, durfde we nu wel hetzelfde pak te kopen.

Na de boodschappen wilden we nog een halfuurtje fietsen en dan lekker gaan eten maar dit halfuurtje hebben we niet gered. Want voor de tweede keer hoorden we gerinkel bij Hélène haar achterband. Wat is dat nou? Maar het was snel gevonden, er was een spaak gebroken. Dus besloten we gelijk maar te stoppen en dan na een nieuwe spaak er in te zetten te gaan eten. De spaak verwisselen ging eigenlijk vrij makkelijk en Hélène heeft gelijk meegekeken/geholpen en kan als het goed is nu ook zelf een spaak vervangen.

Na een lekkere boterham (ook een met hagelslag) waren we weer klaar om verder te gaan. Het fietsen ging nu nog wat makkelijker want we hadden wind mee en dat scheelt toch best wel. Wel kwamen de wolken steeds lager hangen waardoor het ook wat donkerder werd maar wij waren alang blij dat het niet regende. Inmiddels komen we steeds dichter in de buurt van Stockholm wat betekent dat het steeds drukker word, de mensen ons steeds vreemder gaan aankijken en dat we aan het einde van de dag grotendeels door buitensteden fietste. Toen we een bankje tegenkwamen aten we een lekker manderijntje met "Corny" dit zijn soort BTween repen die Brian erg graag wilde hebben toen we deze in de supermarkt zagen liggen.

Op onze weg naar de camping kwamen we een man tegen die vroeg hoelang we al onderweg waren en waar we vandaan kwamen. Toen wij vroegen of de camping hier in de buurt lag vertelde hij ons dat deze lag aan het einde van de weg (the bitter end) noemde hij het;). Het was nog ongeveer 3km fietsen dus dat viel reuze mee. Toen we onze tent al bijna hadden opgezet kwam diezelfde man ineens de camping op. En vertelde Brian dat hij zich had bedacht dat we wel daar konden slapen (bij zijn huis). Dit was natuurlijk erg aardig aangeboden, maar de man begreep ook dat hij eigenlijk net te laat was met zijn aanbod. We vonden het beiden best sneu dat hij helemaal naar de camping toe was komen rijden om ons op te zoeken.

Na wat aardappels met sla en hamburger zijn we allebei onder de douche gegaan. En eerlijk gezegd zijn we allebei erg moe dus duiken we vroeg de tent in. Maar,,, eerst gaan we nog lekkere zelfgebakken koekjes eten die Hélène haar moeder speciaal had meegebracht!=)

Tot morgen!

Ps. de slak op de foto zijn we vandaag heel vaak tegengekomen, grote, kleine, echt in alle formaten. Er zat er zelfs een geplette aan Hélène haar bidon, getsie!

1. Slaap maar lekker hoor, na alle emoties zijn jullie zeker moe. Gelukkig was de fiets snel gerepareerd. tot morgen.xxxx

2. hey

Ja dat is best een vermoeiend weekend geweest zeker.
    80 km is ook best nog aardig wat.hoop dat jullie goed slapen.tot morgen dan maar weer.
    liefs opa en oma j.

3. Haay!

Wat cool zeg, die nieuwe kaartjes (route+kanotocht)!! Jammer dat paps, mams en Edwin weer weg zijn, maar gelukkig zie je ze over een paar weekjes weer. Nu zijn jullie alweer in Stockholm, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Hebben jullie daar 1 dag of meerdere dagen om de stad te bekijken? Probeer in ieder geval even een kijkje te nemen op Gamla Stan (het oude stadscentrum), dat is echt heel leuk! En als je net zo'n mooie sleutelhangerring als Vick & ik wilt, moet je in het souvenirwinkeltje zijn bij het koninklijk paleis (ook Gamla Stan!) hihi..

Veel plezier hè!!

Liefs, Caroline xx

4. Hoi leuke foto, die buiten fietswerkplaats!
    Lekker hoor z'n slak die ook even wat wil drinken! brrr
    veel plezier morgen in Stokholm en met varen.
    xxx

5. hoi lieverds,Leuk dat t zo fijn was met pap mam en Eddie,leuk dat jullie een leuke tocht met de kano maakte!! Wij hebben dit weekend de tent ingepakt om nog wat vakantie gevoel vast te houden.We waren in Schoorl(nrd Holland)en hebben zaterdag zo'n beetje de hele dag lekker in de regen gefietst(veel aan jullie gedacht!!!)Maar zoals bekend na regen....en dus vandaag heerlijk door de mooie Schoorlse duinen gestruind.Was weer heerlijk want je weet wij worden niet blij als de vakantie is voorbij!!!xxxgroet van ons allen