dinsdag 12 oktober 2010

Klosterneuburg - Wenen - Tulln 54km

Heey allemaal,

nadat we vanochtend lekker buiten hadden gegeten wel weer een beetje fris maar daar beginnen we aardig aan te wennen. De mensen op de camping hadden wel een beetje medelijden met ons. Want er vertelde een vrouw dat het wel 17graden zou worden hoor vandaag. En toen Hélène haar bidons ging bijvullen vroeg een man aan haar: "was het niet koud vannacht?" Waarop Hélène antwoorden dat we echt wel goede slaapzakken hadden en gelijk iedereen moest lachen. Grappig is dat wij alleen maar heel veel oudere mensen zien en campers maar dat wij blijkbaar wel opvallen en dat ook iedereen weet, die zijn op de fiets.

Vandaag hoeven we niet zo heel veel te fietsen dus blijven we iets langer in de tent liggen maar om negen uur zitten we dan toch alweer op de fiets. We hebben er zin in Brian blijft maar roepen: "Wenen Baby!" Het is nog een kleine 20km tot het centrum van Wenen en hier aangekomen gaan we eerst even langs de touristeninformatie, echte sightseeing doen we nog niet want dat bewaren we voor morgen met Erwin en Mariska. Wel vragen we even naar een kaartenwinkel omdat we misschien nog wel wat extra moeten fietsen omdat we de boot vanaf Trieste naar Venetie nog niet hebben kunnen vinden. En omdat we hier wel op gerekend hebben hebben we dus nog geen kaart voor als we moeten 'om' fietsen. Bij de kaartenwinkel aangekomen blijken ze hier echt ontzettend veel kaarten te hebben dus na even zoeken zijn we goed geslaagd. We lopen nog een beetje door de winkelstraat en Hélène smacht er best een beetje naar om echt te shoppen! Maar ja, dat heeft gewoon vrij weinig zin wel kopen we wat echt motzart-ballen en weer een ansichtskaart voor in het boekje. Daarna drinken we een lekker kopje thee met een croissant en lopen door de winkelstraat terug naar de fietsen. Bij de fietsen aangekomen kopen we nog een broodje met echt (oostenrijkse) worst, heerlijk! Daarna fietsen we de stad weer uit en gaan richting de camping. Het fietspas loopt langs de Donau en we hebben nog wind mee ook, dus we zijn zo op de camping. Deze blijkt nog precies tot 15oktober open te zijn wat goed uitkomt voor ons. We hebben hier maar liefst 2dagen rust, waarvan anderhalf met Erwin en Mariska die hier morgen begin van de middag aankomen. Daarna begint voor ons het laatste "koude" stuk door Oostenrijk, Slovenie en daarna naar Italie. Daarbij moeten we ook nog een beetje doorfietsen want: "Stefan (vriend van Brian) komt nog 5dagen met ons meefietsen. Hij is 31oktober in Verona waarna hij met ons meefietst naar Pisa. Dit vinden wij natuurlijk erg leuk! Hij is nu druk bezig met voorbereidingen treffen. Voorwaarde van Stefan om mee te fietsen was wel dat we zouden wildkamperen, want dat lijkt hem wel zo gaaf. Nou dat valt vast wel te regelen;).

Nou verder niet zo heel veel te vertellen de foto is van de hamer die we gebruiken om de haringen mee in te slaan. Deze is een beetje versleten, sterker nog hij is gehalveerd maar als het goed is zouden we het dan wel tot het einde moeten reden ermee.

tot morgen!

1. Heey lekker dagje lijkt me. wat een leuk programma de komende dagen .geniet er van ,hopelijk blijft het weer goed zal voor jullie duimen hoor.ja bij al die grijze duifjes met luxe camper moeten jullie wel opvallen toch? moet er zelf ook niet aan denken om nu in een tent te slapen ,en dan voor 9 uur buiten ontbijten.jullie hebben gelukkig nog geen idee hoe onze gewrichten dan zouden aanvoellen.geniet zo veel je kunt het is werkelijk geweldig wat jullie doen. veel liefs opa en oma j

2. Hi,

I just had a look at the map and I am wondering why you got into Vienna and then back out to Tulln, which seems to be a 180 degree turn. Probably you just have an appointment at Tulln with your friends.

In 1980 I also went from Triest to Venice, but by bicycle of course. I cycled through Lido di Jesolo and stayed at the camp site at Punta Sabbioni. From there you can take a boat to visit Venice.

But when I left, I made a big mistake by taking a boat to Piazza San Marco instead of Piazza Roma. I was stuck there, because the boats on Canale Grande would not let me aboard with a bicycle. So I had to walk to Piazza Roma and had to carry the bike over hundreds of bridges. I am probably the only person who ever carried a bike over the Rialto Bridge. It was so strange that people were laughing at me!

Enjoy your trip!

Jan

3. hoi.
    En waar is die hamer nou is hij echt nog kapotter (leuk woord he!) dan 2 weken geleden?
    Veel plezier met Erwin en Mariska!
    Groetjes ons

4. hoi lieverds,aah echt lang geleden dat ik wat schreef!!!De dagen vliegen om mijn oren....Fijn dat jullie t zo leuk hebben gehad in Tsjechie maar Oostenrijk lijkt me ook een fijn land om doorheen te fietsen.Nu op weg naar het volgende bezoek,leuk om broer/zus weer te zien,heel veel plezier met elkaar in Wenen xxx de Erhardtjes
    nb Wij gaan vrijdag naar Jordaie een rondreis maken,snorkelen,naar de woestijn,en in de dode zee drijven!!super veel zin in en we zijn heel benieuwd doei