woensdag 6 oktober 2010

Praag - Sedlcany 82km

Heey allemaal,
nog even iets wat we gisteren vergeten zijn te vermelden. Namelijk dat Leo & Rian toch nog het vierde dier hebben gezien van de little-vife. Eerst hadden zij namelijk een mol onder de tent, toen een kikker in de voortent, muizen in de badkamer en nu dus een egel in de voortent dit dacht wat lekkers te halen. Dit zorgde uiteraard voor wat opschudding want zelfs na een duwtje tegen de egel was hij nog niet weg maar maakten een balletje van zichzelf die (naar schijnt) er stekelig is dus toen is hij de tent uitgerold. Brian en Hélène snappen niet dat zij hier nooit last van hebben, misschien is dit omdat wij overal doorheen slapen zo ook vanochtend door onze wekker (voor het eerst in deze drie maanden). Eigenlijk wilde we gewoon om half9 vertrekken maar ja als je pas wakker word om half8 word dit toch wat lastig, dus vertrokken we vandaag om 9uur. Morgen maar weer 2wekkers zetten;).

De ochtend was toch wel een beetje vreemd zo weer met zijn tweetjes, vooral Hélène had nog wat moeite maar toen we eenmaal Praag uitwaren en weer wat rustiger konden fietsen en we ook weer konden genieten van de prachtige herfstkleuren ging het al een stuk beter. En bij de koffiepauzen dronken we dan allebei een kopje thee, zelf gezet. Na deze pauze worden de bekers altijd omgespoeld en drooggemaakt met Hélène haar alles-doekje. Deze had zij gekocht in Zweden aangezien Brian haar alles-doekje gebruikten voor de tent +fietsen vonden we het wel zo prettig om een beetje schoon alles-doekje en een beetje vies alles-doekje te hebben. Dit schone alles-doekje was roze met witte stippen hartstikke leuk dus! Maar vandaag zijn we deze verloren we waren namelijk vergeten deze onder de spin te stoppen dus deze is weggevlogen. Dus werd tussen de middag Brian zijn washand even gebruikt als (schoon) alles-doekje maar deze waren we ook weer vergeten om onder de spin te stoppen met als gevolg dat deze ook ongemerkt is weggevlogen. Wat wel degelijk een probleem is want Brian mag natuurlijk eigenlijk pas op twee derde van de reis een schoon washand en het probleem word nog groter want hij is het derde washand kwijt. En het lijkt wel of we vandaag aan het strooien zijn want Hélène is ook ergens haar stuurbloem verloren en die was ook zo mooi roze!

Maar goed verder was het zeker een hele leuke dag met mooie uitzichten en ondanks het feit dat de zon er gewoon niet was was het niet heel erg koud. En heeft Hélène heel de dag haar nieuwe jasje aangehad en dat is zeker een goede aankoop geweest.

In onze middag pauze haalden we even de boekjes voor de komende landen tevoorschijn. Dit is altijd leuk om even door te nemen zo weet je een beetje wat je te wachten staat. Meestal lezen we allebei wat en datgene wat de moeite waard is om te vermelden word dan ook vermeld. Wat er vandaag vermeld werd zal ik jullie ook even vertellen: “pas in oktober word het kouder in Slovenië, de campings sluiten eind september, als je op Corsica gaat fietsen moet je een goede conditie hebben want het is hier nog al bergachtig en het waait er altijd heel hard (meestal wind tegen)”. Tja, denk je dan wel even hoe gaan we dit allemaal regelen. Maar ach we vinden vast wel wat oplossingen en we mogen toch hopen dat we een aardige conditie hebben opgebouwd;).

Vandaag zou er maar een camping op ons pad komen en dit was helaas al na vijftig kilometer dus deze optie hebben we laten varen want we voelden ons goed en wilde best wat verder fietsen. Wat dus wel inhield dat we een andere mogelijkheid moesten verzinnen. In het routeboekje hadden we na ongeveer 75km gezien dat hier een pension zou zijn hier aangekomen konden we dit niet echt vinden maar niet getreurd 3km verder zou een volgend groter plaatsje zijn dus hier moest het toch lukken? Hier aangekomen zagen we een bordje wat misschien wel wat zou zijn, dit bleek een restaurant + overnachtingsmogelijkheid te zijn speciaal ingericht voor fietsers dat is leuk dachten wij! Maar helaas deze was van 4tot6 oktober gesloten wij nog aangebeld maar ja hij was echt dicht. Dus zochten we verder we vonden een hotel maar hier vonden we het toch iets te duur dus fietsten we nog een stukje verder en zo kwamen we terecht bij een pension maar deze bleek nog duurder te zijn dan het hotel. Dus wij zeiden gelijk nee dat is te duur en eigenlijk wilde we al weg gaan maar de vrouw kwam met een tweede prijs inclusief ontbijt. En dit kwam meer binnen ons budget dus dat was een goede deal. Na een lekkere douche (met echte handdoeken) zijn we naar de supermarkt gelopen en hebben we wat broodjes gehaald en deze lekker op de kamer opgegeten.

Morgen hopen we op de zon!=)
Toedeloe

1. Heey. ja ik geloof dat het stil was vanmorgen.het is toch wel weer even wennen denk ik .was wel even zoeken naar een slaap plaats ,maar dit lijkt me niet verkeerd.jeetje hoe gaat Brian zich nu wassen? zal ook wennen zijn zo zonder washand.bij ons vandaag ook geen zon wel goeie temp. liefs opa en oma j ps leuk jasje Helene staat je goed.

2. Hoi kanjers!
    Ja nu moet ik natuurlijk weer met de blog genoegen nemen!
    Jammer van het leuke alles doekje!
    En het washandje is ook vreselijk zonde!
    xxx

3. Hey!

Sinterklaas is nog helemaal niet, dus strooien is wat voorbarig!!

Nieuws voor vandaag:
    * Antonie Kamerling heeft zelfmoord gepleegd - 44 jaar. Bizar he?!

Vanaaf reis ik af naar Sland voor oma Landman haar verjaardag. En Floor haar wondje heelt al mooi, ze heeft alleen geen zin in de pilletjes! E