zondag 18 juli 2010

Beestjeskampeerplekje- Klimpfjall 79km

Heey,

daar zijn we weer en deze keer draadloos-internet. Dus er staat weer een nieuwe lading foto's op Picassa=) Excusses niet op volgorde van dagen want er is iets fout gegaan in de administratie, maar belangrijker is dat ze er op staan;)

Zo vanochtend werden we wakker en waar het de avond daarvoor zachtjes was begonnen met regenen, regende het nu toch flink door. Tja, best jammer na zo een heerlijk dagje zon. Hélène haar schouders deden zelfs nog een beetje zeer van het verbrande, het is dan best gek als het de volgende dag regent. Dus na de tent leeggeruimd te hebben besloten we om maar buiten te eten, want we hadden wel een picknicktafel met dakje erboven. En anders moesten we weer die regenpakken uit en dan in het tentje das zo een gedoe en dan word de tent van binnen misschien nat. Dus wij lekker onder dat dakje, kleine bijkomstigheid was dat de muggen weer zeer actief waren dus het werd een snel ontbijt. Toen de tent oprollen wat vandaag geen makkie was want het regende inmiddels pijpen-stelen dus de tent drijfnat en minstens 2x zo zwaar in de tentzak. En wat is het dan heerlijk om mugvrij op de fiets te zitten, het was ook gewoon niet erg dat het regende. De eerste paar kilometers gingen we lekker naar beneden, daarna en lekker klimmetje naar boven en gewoon weer heerlijk naar beneden. De regen was inmiddels ook gestopt en we zagen zelfs een beetje blauwe lucht (hier heeft Hélène gelijk een foto van gemaakt, want dat is zo mooi!). Brian zag er niet zo veel aan en vond het alleen maar fijn dat het droog was;). Na een kleine stop bij een mooie waterval gingen we weer verder. -We hebben vandaag eigenlijk heel de dag langs water gefietst, afwisselend van meeren tot stroompjes en watervallen. Dit gaf een welkome afwisseling.

Maar ja, het kan natuurlijk niet altijd mooi weer blijven, hebben we maar weer geleerd. Want de donkere lucht kwam er al weer aan en we hoorden zelfs onweer! Dus wij alvast de regenpakken aan en daar gingen we, het slechte weer tegemoet! Nou en dat was het hoor, regen, regen het bleef maar vallen. Het onweer viel uiteindelijk mee, wat Brian wel een beetje jammer vond maar Hélène niet zo heel erg. Na 40km hadden we het toch wel even gehad met de regen en kwamen we zowaar een mini-weg-restaurantje tegen waar ze als enige gerecht hadden: "patat met een hamburger, patat met een dubbele hamburger of patat met een driedubbelde hamburger". Brian kennende wilde hij natuurlijk de driedubbelde hamburger, Hélène vond eentje wel genoeg. Heerlijk, om even binnen te zitten op een stoel (-barkruk) en rustig te eten zonder lek geprikt te worden door de muggen. Daarna konden we er weer tegenaan. De regen was wat minder geworden maar de wind kwam ineens flink opzetten. Dus dat was flink doortrappen.

De omgeving hier is echt prachtig, jammer dat we een hoop missen omdat het vandaag vrij slecht weer was (-denk aan veel dichte wolken). Er is hier (zoals ik al eerder zei) veel water en bergen. Mensen bouwen hier ook kleine paleisjes tegen de waterkant (denk nou niet aan een mini-uitgave van het koninkelijk paleis). Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel, en wat wij dus onder kleine paleisjes verstaan. Er staat een mooi houten huis(je) met veranda of mooie serre die uitkijkt op het water en de bergen. Daar om heen staan soms wel 3kleine huisjes/schuurtjes. We hebben geprobeerd te achterhalen wat dit zijn. Meestal een Sauna met klein vlondertje naar het water en dan nog twee schuurtje waarschijnlijk voor de grasmaaier en uiteraard sneeuwschuiver.

Na ongeveer 60kilometer besloten we de beentjes even rust te geven en een banaantje te eten. Eigenlijk was de bedoeling om vandaag 90km te gaan fietsen en i.v.m. campingtekort te gaan wildkamperen. Maar we zagen de donkere lucht alweer en bovendien waren we allebei koud. We hoopten dat er misschien toch een camping in Klimpfjal zou zijn zodat we daar ons tentje neer konden zetten en met een beetje geluk even binnen konden zitten. Maar ja dat was toch nog maar even afwachten. Dus fietsen weer tegen de wind in! Aangekomen in Klimpfjal was het toch wel even spannen, wat nu. We zagen een groot bord met hotel, stuga's (huisjes), museum en campingplaats voor caravan's. We hadden het allebei wel gehad voor vandaag dus besloten om te gaan vragen of er misschien ook nu plek was voor een tentje en of er ook toevallig een keukentje en/of douche was die we konden gebruiken. En ja hoor dat was er, geen probleem! Heerlijk nu konden we de tent laten drogen en zelf lekker gaan douche en de avond lekker op een stoel zitten in plaats van in de tent;).

Inmiddels waait het nog steeds hard, maar wordt de lucht steeds blauwer. We hopen natuurlijk dat hij morgen weer strak blauw is!=)

Liefs Brian & Hélène xx

1. hey wat jammer toch van al die regen en muggen.maar wel fijn van de douche ed. en die hamburgers waren ook niet verkeerd he.waar laat brian een driedubbele?houd de moed er in hoor jullie tijd met mooi weer zonder muggen kan nooit meer lang op zich laten wachten.ik ga vanavond de nieuwe fotos bekijken,dat voelt nu als een cadeautje. veel liefs opa en oma jansen.

2. Beter een kaart met 3 dingen die dan lekker zijn, jammer dat dit dan 3 keer patat en hanburger was.. dan een kaart vol met allemaal dingen die ze dan toch niet hebben!

Ik hoop dat het gesmaakt heeft!