dinsdag 6 juli 2010

Ergens langs de E10- Gullesfjordborn 68km

Heey volgers,

Daar zijn we weer de tweede blog vandaag, maar wel een andere dag;)
Vanochtend toen we wakker werden voelde we onze benen nog van gisteren, en het koste dus ook wel even moeite. En het was weer ijzig koud. Vooral Brian stond te trillen en heeft zijn muts daarom maar weer tervoorschijn gehaald. Maar goed om half10 zaten we weer op de fiets, we zouden nog wel kijken hoe ver te komen vandaag. Belangrijkste doel van vandaag: "een douche!"

Nou die konden we krijgen hoor, maar wel een vrij kouden en niet de douche die we ons hadden voorgesteld. Dus regenpakken maar weer aan. Maar na een kleine kilometer kon het regenpak alweer uit om vervolgens de hele fiets-dag in de tas te blijven, jeej!

Maar man, man wat kan het hier waaien zeg. We waren een beetje vergeten hoe het ook alweer was op de noordkaap, eigen schuld! Want we hebben hem weer gevoeld hoor. Ook ging het vandaag weer behoorlijk berg op, berg af. Jammer was wel dat we zelfs in de afdaling moesten bij trappen i.v.m. de wind. Maar we zagen wel af en toe het zonnetje en daar waren we wel erg blij mee! Na ongeveer 15km (die voelde als 30) besloten we een plekje te zoeken aan zee en even een kleine stop. Deze vogeltjes (ik dacht schooleksters) vonden dat iets minder en hebben me daar een partij kabaal gemaakt toen wij daar zaten.

Na een koekje en wat drinken waren we er weer klaar voor. Op uitzondering van onze waza-crackers was onze voorraad weer aardig geslonken dus bij het eerste beste winkeltje (benzinepomp) gingen we naar binnen voor een broodje misschien. En die hadden ze verse broodjes. Dus wij 3 chocolade bolletjes gekocht de rest zouden we wel aanvullen met Waza-cracker. Maar 1km later kwamen we weer een winkeltje tegen (benzinepomp) en dit was toch best een aardig winkeltje. Dus wij weer naar binnen en hier hadden ze zelfs vers warm brood! Nou dat is toch wel effe heel lekker, tja waar kan je al niet blij van worden;)

Na een boterhammetje weer in de berm, wat overigens best jammer is. Want elke keer als we tegen elkaar zeggen hapje eten. Ja lekker effe kijken voor een leuk plekje, vervolgens fietsen we een stukje en zeggen we tegen elkaar nou ja dan maar hier (in de berm dus). Na een lekkere boterham fietsen we weer verder en vaak binnen 1of2 km een speciaal aangelegd plekje, vaak met mooi uitzicht en een bankje. Maar goed we hebben het wel gezellig hoor in de berm.

Ow ja, vandaag weer Hélène d'r vriendjes gezien, de rendieren. Drie maar liefst dus er moest natuurlijk wel weer even gestopt worden om een mooie foto te maken. Aardig gelukt toch?

Vandaag ook weer een flinke klim gehad, we waren lekker aan het fietsen toen er ineens een bord kwam waarop stond dat vrachtauto's over 500meter plaats was om sneeuwkettingen om te doen. Dit gaf al een voorgevoel, en iets later jawel hoor een bord 11% omhoog de komende 6km. Inmiddels was het ook nog wat harder gaan waaien, dus die klim viel niet mee. Na een kleine afdaling zagen we om 16.30 een bordje camping en we vonden het beiden een goed idee om hier te gaan staan. Aankomend in een mooie vallei met een prachtig uitzicht op een mooi meer en de bergen was de camping gelegen. Ook hier weer een fijn keukentje en die o zo geliefde douche!

Inmiddels komt de regen weer met bakken uit de hemel en ook de wind waait aardig maar wij zitten lekker droog. We wilde nog de wedstrijd Nederland-Uruguay gaan luisteren want we hebben hier draadloos internet maar de radio doet het niet echt. Dus kijken we af en toe op ad.nl. Joehoe al 1 doelpunt!

Zoals we gisteren al zeiden deed het internet het gisteren niet. Wat wel een beetje vreemd was aangezien we ons limiet nog lang niet verbruikt hadden. Dus gelijk naar Robert gebeld en gevraagd of hij even in Brian zijn e-mail wilde kijken en eventueel wilde bellen naar de klantenservice. (Onze ict-er is toch wel de rots in de branding, thanks!)Vanmiddag belde Robert ons weer dat het verholpen was volgens de vrouw van de klantenservice. Maar hier aangekomen op de camping bleek dat niet zo te zijn, dus deze keer maar even zelf gebeld en als het goed is hebben we nu morgen wel weer gewoon ons eigen internet. We zijn benieuwd!

Maar lang leve het draadloze internet, ga nu proberen weer een nieuwe foto's op Picasa te zetten. Link staat links op de blog!

Liefs Brian & Hélène

1. Hey jullie. wat een mooie nieuwe fotos.en wat een regen hebben jullie steeds. en is 60km niet iets te hard naar beneden?bij ons mooi weer. en 1-1 in de wedstrijd.hoop dat jullie nu ook wat meer zon krijgen.en meer verse broodjes kunnen scoren.Gaaf hoor Helene die elanden.
    dikke kus opa en oma jansen

2. Prachtige foto's ik heb genoten vind ze veel mooier dan de voetbalwedstrijd. Slaap lekker tot morgen xxxx mam

3. ARENBERG - Thor Hushovd heeft vandaag de derde etappe van de Ronde van Frankrijk gewonnen. De Noor van Cervelo was na 213 kilometer in Arenberg Porte du Hainaut de beste sprinter van een kopgroep van zes. Hij versloeg de Brit Geraint Thomas en wereldkampioen Cadel Evans.

Ook Fabian Cancellara en Andy Schleck maakten deel uit van de eerste groep. Sylvain Chavanel verloor zijn gisteren veroverde gele trui weer aan Cancellara.

De derde etappe werd door veel klassementstoppers met angst en beven tegemoet gezien door de zeven kasseienstroken in het tweede deel van de rit. De in totaal dertien kilometer over de 'kinderkopjes' zorgden inderdaad voor een ravage in het peloton. Een valpartij op de vierde strook sloeg het peloton uit elkaar.

Vooraan bleef de Canadees Ryder Hesjedal als laatste vroege vluchter voorop. Hij werd in de slotfase ingerekend door de groep van Evans. De Spanjaard Alberto Contador liep een minuut achterstand op, de Amerikaan Lance Armstrong nog meer. (ANP)

4. ARENBERG - Frank Schleck heeft gisteren bij een val in de derde etappe van de Ronde van Frankrijk zijn sleutelbeen op drie plaatsen gebroken. Dat maakte zijn team Saxo Bank na onderzoek bekend.

De Luxemburger ging onderuit op de vierde kasseienstrook, op zo'n 26 kilometer van de streep, en belandde op zijn rug. Schleck, vorig jaar vijfde in de Tour, werd naar het ziekenhuis afgevoerd. Hij is voor een langere periode uitgeschakeld. (ANP/BVDL)

5. Hey moppies,
    Het was gisteren een aardig gekke wedstrijd -
    de laatste 20 minuten echt billenknijpen - zeker toen het nog 2-3 werd!
    Zondag vertrekken we waarschijnlijk richting Amsterdam om de finale te kijken op het grote scherm op Museumplein - ik zal jullie missen, de vorige keer Amsterdam was zo leuk!!

Het weer begint hier weer steeds mooier te worden, de verwachting voor het weekend is 30 graden of meer.. alles goed verders..

Ik heb weer wat tourberichten geplaatst.. als jullie nog iets anders willen weten hoor ik het graag! + ook als jullie iets niet meer willen weten - zijn toch aardige lappen tekst die ik hier inkopieer.. 8)

Take care, xxxx

6. Nou drolletjes, wees maar blij dat het internet het gister even niet deed. Ze hebben mij 5 keer moeten reanimeren in de laatste 3 minuten !
    Maar we zijn naar de FINALEEEEEE !

Wat schrijven jullie trouwens ontzettend leuk. Ik zie helemaal voor me wat jullie meemaken haha! En respect voor die heuvel van 11% , ik zou spontaan een motor op mijn fiets plaatsen ;) hihi.

Een hele dikke knuffel en blijf voorzichtig doen !
    Ik zal proberen om op vakantie ergens een internetcafe te vinden en jullie proberen te volgen ! Anders moet ik weeeer 12 dagen inhalen !